por Sr.Bianchi Seg 31 Mar - 14:19:23
Hmmm...
Acho que não é isso não, Isael. Veja bem:
Past = após, depois. "past zero lash"= após a folga 0. Ele não está se referindo a folga (lash em inglês), mas sim a "pre-load". Se você deixar com folga vai ficar batendo e não vai comprimir como deve a pastilha/mola do tucho.
Para você medir esse .045'', só será possível se você utilizar um relógio comparador na ponta do balanceiro.
De uma lida aqui:
Setting Hydraulic Lifter Pre-load (Adjustable Valve Train)
When installing a hydraulic cam, lifters or rocker arms, establishing the correct lifter pre-load improves both performance and engine life. Insufficient pre-load will create excessive valve train noise and wear. Excessive pre-load will cause rough idling and low manifold vacuum, and can even lead to severe engine damage. With an adjustable valve train, proceed as follows:
Install the pushrods and rocker arms. Be sure the pushrods are seated correctly in the lifter and rocker arm. Turn the engine over in the direction of rotation until the EXHAUST pushrod just begins to move upward, opening the valve. Now adjust the INTAKE rocker of that cylinder. Carefully tighten the nut on the intake rocker while spinning the pushrod with your fingertips. You will feel a slight resistance in the pushrod when you have taken up all of the clearance. This is “zero lash.” Turn the adjusting nut to the specified pre-load – typically 1/4-3/4 of a turn, but this will vary based on the lifter number.
Turn the engine in its rotation direction until the intake pushrod comes all the way up and almost all the way back down. Now set the EXHAUST rocker to “zero lash” and add the specified pre-load. Repeat this process for all remaining cylinders.
Fonte: http://www.compcams.com/v002/Pages/405/lifter-tech-faq.aspx#HydraulicLifterPreLoad
Em mecânico de ajusta "lash", ou folga. Em hidráulico, se ajusta "pre-load", que seria a carga na pastilha do tucho, que é a 1 volta após a folga 0.
No que eu puder ajudar, to aí.
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